În acest an dificil, în perioada pandemiei, când lecțiile s-au desfășurat mai mult online, elevii clasei a IV-a C, pe care am onoarea și bucuria s-o conduc ca profesor, au participat alături de alte echipe din școală, la Campania Națională Eroii Internetului.

Am convenit cu elevii mei, ca, săptămânal, pe Classroom-ul clasei, să afișăm și să realizăm câte o temă interesantă pe care am discutat-o cu mult interes. Elevii și-au exersat competențele digitale, iar în vacanța din aprilie au acceptat provocarea mea de a participa cu o echipă la concursul propus de Adfaber!

Întoarcerea la școală a fost de bun augur pentru echipă pentru că am desfășurat activități diverse adăugând informațiile temelor propuse de campania Eroii Internetului la activitățile din orarul nostru: Educație Civică, Arte Plastice și Vizuale, Muzică și Mișcare, Joc și Mișcare, Limba și literatura română și chiar și Matematică! Abia așteptau elevii mei jocurile online prin care au demonstrat că au înțeles și însușit ce citiseră în paginile cursului! Au învățat să evite înșelătoriile și pescuitul online! Au aflat mai multe despre mesajele promovate de anumiți vloggeri, despre dezinformare și credibilitate! Au învățat să fie serioși în ceea ce privește securitatea și confidențialitatea online. Au exersat crearea unei parole puternice pentru adresele de email.

La ora de Educație Civică am discutat despre Comportamente sociale și antisociale. Acestea, din urmă, se pot întâmpla și online, conducând la bullying, depresie, scăderea performanțelor școlare persoanelor implicate. Au înțeles că e cool să fii amabil, să te adresezi politicos și, mai ales, să raportezi o situație, fiind un adevărat apărător al celui care e victima unor comportamente antisociale. Au realizat că un comportament curajos pe Internet este la fel de valoros și de util ca și cel din viața reală, dacă vrei să îi ajuți pe cei în pericol de a fi răniți.

Le-au plăcut multe dintre activitățile acestui program, dar… au votat și au ales să dezvoltăm tema despre prudență pe internet în cadrul concursului.                                                                            Au muncit mult la panoul Eroii Internetului în sala 27 cu câteva dintre lucrările lor, dar și cu diplomele care dovedeau performanțele obținute, fluturașul și posterele noastre, colaj în clasă dar și digital, pe Jamboard.

Au pornit o campanie și în randul colegilor noștri din școală, al cadrelor didactice care îi indrumă, indiferent de nivel, al personalului auxiliar care stă foarte mult de vorbă cu noi, elevii, (doamna asistentă a școlii), și chiar și în rândul părinților, care „forțați” de împrejurări ni s-au alăturat în discuții și s-au implicat cu tot dragul.

A doua componentă a campaniei de promovare a mesajului nostru, „INTELIGENT PE INTERNET!”, s-a realizat folosind chiar mijloacele digitale. Popularizarea acestuia s-a facut atât prin mesaje pe grupurile de WhatsApp ale profesorilor și doamnelor director ale școlii și prin emailuri care conțineau afișul, sloganul și filmul campaniei noastre, rugând redistribuirea lor către profesorii și elevii la care noi nu au ajuns fizic cu fluturașul promoțional.

Elevii au lucrat cu plăcere, fie că au confecționat mascotele internauți, fie că au scris și distribuit mesaje promoționale sau au realizat filmele și prezentările din dosarul pentru înscrierea în concurs, înțelegând cât de important este să respecte alegerile de confidențialitate ale altor oameni, chiar dacă acestea nu sunt și ale lor, și, mai ales că, online, oamenii nu ne vor percepe așa cum credem, așa că… DISTRIBUIȚI CU PRUDENȚĂ!