Învățarea bazată pe proiect este o abordare instrucțională care angajează elevii într-o investigație bazată pe cooperare-comunicare-colaborare. Copiii află soluţiile problemelor prin formularea şi rezolvarea întrebărilor, dezbateri de idei, proiectarea de planuri sau experiment, comunicarea ideilor şi a rezultatelor unii altora, adresarea de noi întrebări, crearea de produse noi, extragerea concluziilor, formularea de predicţii. Această abordare are o eficienţă crescută în creşterea motivaţiei copiilor şi în stimularea operaţiilor superioare ale gândirii. Învăţarea bazată pe proiect este o acţiune de cercetare şi acţiune practică în acelaşi timp.

Proiectul “YOUNG DISCOVERERS” a avut ca scop creșterea interesului pentru știință. În timpul derulării acestui proiect elevii participanți au descoperit curiozități și anecdote legate de viața unor oameni de știință renumiți. De-a lungul anului școlar în care s-a desfășurat proiectul au fost  traduse legile fizicii și chimiei în limbile grupurilor participante și au fost efectuate experimente. Grupurile de elevi din cele cinci țări participante la proiect și-au propus reciproc exerciții pe care le-au rezolvat. La sfârșitul proiectului a fost creată o broșură(e-book) cu legile traduse:

https://en.calameo.com/read/005103430814f53769ceb?authid=i4IquZ4UYhkh&page=1

La acest proiect au participat elevi din Polonia, România, Franța, Spania și Armenia.

Elevii școlii noastre, participanți la proiect:

Herișanu Bianca, clasa a VIII-a A

Andrei Mara, clasa a VIII-a A

Tănăsescu Carla, clasa a VIII-a A

Gherasim Corina, clasa a VIII-a A

Dobra Iasmina, clasa a VIII-a A

Dumitrașcu Ilinca, clasa a VIII-a A

Cernat Andrei, clasa a VIII-a A

Tudoroiu Vlad, clasa a VIII-a A

Aldea Roxana, clasa a VIII-a A

Cioclei Ilinca, clasa a VII-a A

Urlan Irina, clasa a VII-a A

Motomancea Mara, clasa a VII-a A

Botofei Damian, clasa a VII-a A

Cîrtog Filip, clasa a VII-a A